Filozofia

Nasz nowoczesny zglobalizowany świat charakteryzuje elastyczność, ogromne tempo wydarzeń i nieustanna zmiana priorytetów. Życie codzienne zatem wymaga zróżnicowanych pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań i pasujących do siebie systemów. Ludzie w Kahli są pewni, że jeśli chodzi o porcelanę robią wszystko by urzeczywistnić marzenia klientów. Produkują porcelanę, która pasuje do współczesnych trybów życia– tak indywidualną jak jednostki.

Wyzwaniem z którym zmierza się Kahla jest innowacja. Innowacja oznacza wykroczenie poza sprawdzony proces technologiczny oraz wczorajsze konwencje wzornicze. Kahla szuka rozwiązań, które mogą być wytwarzane ekonomicznie, ekologicznie i  będą potem szeroko dostępne. W ten sposób Kahla tworzy nowy wymiar ucztowania, delektowania się i gościnności.

Dlaczego design?

Kahla stawia na design. Według greckiego filozofa Diogenesa wszystko czego potrzeba by się napić, to złożone w miseczkę dłonie. Ale jak różne mogą być dłonie! I to jest to czym interesuje się Kahla –  indywidualność. Nowoczesny design, oferowanie cech indywidualnych  daleko wykraczających poza oczywistą funkcję – to znak rozpoznawczy tej marki.

Pasmo sukcesów

Ponad 60 nagród w 14 ostatnich lat – te 2 liczby skutecznie podkreślają sukces Kahli.  Najwięcej nagród Kahla otrzymuje w dziedzinie design’u. Są  jednak także nagrody za skuteczny marketing, innowacyjne pakowanie, jakość lub w ogóle – innowacje.

Kahla Centuries


Najpiękniejszym przykładem filozofii Kahla jest zaprojektowana przez Barbarę Schmidt kolekcja Centuries.

Sama projektantka mówi:

„Kocham porcelanę od dzieciństwa. To wspaniały materiał, zaklinany w konkretne przedmioty staje się częścią naszej codzienności. Przyjemnie jest odkrywać ją na nowo. Ideą Centuries była współczesna interpretacja znanych i cenionych motywów i połączenie ich z nowoczesnym podejściem, pasującym do współczesnego życia. Centuries nie jest standardową zastawą stołową. To zbiór obiektów o nieograniczonych możliwościach kombinacji i zastosowania.”

Kolekcja łączy w sobie 4 odrębne linie wzornicze i formuje je w nowy zadziwiający sposób. Relief kończy się w połowie talerza, lub płynnie przechodzi w inną dekorację, nowoczesne kształty filiżanek ozdobiono neobarokowymi lub klasycznymi uszkami. Na talerzach rozsypują się płatki margaretki, albo zakręcają się spiralnie muszle. W kwadratowe misy wtopiono tradycyjne girlandy. Całość z pozoru nieco chaotyczna harmonijnie łączy się w niezwykłe nakrycie stołu. Dołożone do kolekcji elementy znalezione na targach staroci, pojedyncze filiżanki, czy talerze zyskują wspaniałe tło i indywidualizują konkretny zestaw.