Jakość i ekologia

Śnieżna biel

Porcelana Kahla, należy do porcelany z gatunku twardej. Dzięki temu jest bardzo biała w przeciwieństwie do porcelany kostnej która ma tendencję do osiągania koloru kremowego lub koloru kości słoniowej.

Ścieranie i twardość szkliwa

Oprócz wysokiej gęstości materiału, w porównaniu do innych materiałów twarda porcelana ma powierzchnię najbardziej odporną na ścieranie. Jest twarda, odporna na pękanie i na zarysowania powierzchni.  Jej twardość jest mierzona w skali Mohsa, w której: diament osiąga wartość 10, a twarda porcelana 8.

Odporność na uderzenia

Wypalana w temperaturze 950 ° C , a w czasie szkliwienia w 1400 ° C w piecach wysokiej wydajności. Zawiera odpowiednią zawartość  kaolinu, kwarcu i skalenia  aby być najgęstszą i najbardziej wytrzymałą porcelaną w swoim rodzaju. Mimo tego że naczynia nie są grube, są bardzo mocne. twarde, a stopień rozdrobnienia i gęstość materiału pozwala na elastyczne nadawanie kształtów.

Odporność na wysoką temperaturę

Twarda porcelana  Kahla jest żaroodporna i nadaje się do używania  w mikrofalówce . Nawet zdobione wyroby porcelanowe, są certyfikowane jako żaroodporne, wytrzymują temperaturę do 280 ° C. Jednak, platyna, srebro i złoto zawarte w niektórych wzorach nie nadają się do stosowania w kuchenkach mikrofalowych. Artykuły z twardej porcelany są odporne na ekstremalne zmiany temperatury, wytrzymują wahania d 200 ° C.

Jakość i kontrola

Porcelana KAHLA może sprostać wymaganiom europejskich i światowych rynków we wszystkich dziedzinach. Wewnętrzne kontrole jakości prowadzone są na każdym etapie produkcji. Jakość każdego artykułu jest gwarantowana zgodnie z rygorystycznymi standardami jakości. Surowce do produkcji porcelany są regularnie badane przez laboratoria zewnętrzne.

Wydajne, przyjazne środowisku i ekonomiczne struktury są ważną częścią procesu produkcji w Kahla.

Zrównoważony rozwój sprawia że produkty „Made in Kahla” powstają tak jak gdyby dojrzewały w ciepłych promieniach słonecznych. Zdrowa kultura biznesu sprawia, że możliwe jest tworzenie porcelany dla zmysłów w połączeniu ze stałym rozwojem firmy- dla dobra marki oraz jej klientów.

Produkty powstają w sposób ekologiczny i dostosowany do norm w zakresie: Fair trade, wymogów Certyfikatu UTZ, Rainforest Alliance oraz norm wyznaczanych przez UE.

Strategia zrównoważonego rozwoju „KAHLA pro Eco”- główne założenia:

  • Porcelana „Made in Germany”, testowana pod kątem zawartości substancji szkodliwych, wykonana z surowców naturalnych.
  • Firma posiada własne studnie oraz oczyszczalnie ścieków- dzięki temu może ocalić miliony litrów wody rocznie.
  • Produkcja z ograniczoną emisją CO2 do atmosfery dzięki inwestycjom w innowacyjne technologie.
  • Produkcja i wykorzystanie zrównoważonej energii poprzez energię słoneczną z elektrowni fotowoltaicznej.
  • Dobre warunki pracy, integracja osób niepełnosprawnych.
  • Promocja młodych talentów przez nawiązanie partnerstwa z uczelniami wyższymi oraz Fundacją Günther Raithel.

KAHLA to marka wielokrotnie nagradzana nie tylko za design i pomysłowość ale także za ekologiczny i przyjazny środowisku proces produkcji swoich wyrobów.